czwartek, 9 maja 2019

3 główne cele na najbliższy czas

Od zawsze wyobrażałam sobie siebie jako samodzielną i niezależną kobietę sukcesu :). Jakkolwiek banalnie to brzmi. Nigdy nie widziałam siebie tylko jako żona i matka, zawsze pragnęłam spełnienia na wielu frontach. Może dlatego, że na moje postrzeganie szczęścia, składało się wiele czynników, nigdy tylko prywatne lub tylko zawodowe.
Z osiąganiem moich celów było różnie. Przez większość życia miałam bardzo silną wolę, motywację i determinację, dzięki którym to co minęło wspominam raczej w kolorowych barwach. Nie szłam po trupach, bo nigdy nie widziałam takiej potrzeby, ale zazwyczaj osiągałam to co sobie zaplanowałam, a przynajmniej w dużym stopniu.

Od 3 lat wygląda to trochę inaczej i nieustannie szukam przyczyny sytuacji, w której moja siła nie jest tak mocna jak kiedyś, dlaczego jestem ciągle zmęczona fizycznie i psychicznie i do większości rzeczy muszę się zmuszać, wszystko traktuję jak obowiązek, mimo że bardzo chcę. Szukam, choć nie mam za bardzo punktu zaczepienia. Wspominam o tym tylko dlatego, żeby zaznaczyć, że obecnie znacznie więcej kosztuje mnie dążenie do realizacji marzeń. Ale to nie znaczy, że o nich zapomniałam.

Planów na kolejne lata mam bardzo dużo, ale muszę zaplanować ich realizację z głową, żeby uniknąć poddania się lub bezsensownego przeciągania w czasie kolejnych kroków. Dlatego w pierwszej kolejności postanowiłam wyznaczyć sobie 3 najważniejsze na ten moment cele i umiejscowić ich realizację w czasie. Określiłam też draft działań, które muszę podjąć, aby ich realizacja była możliwa.


1. Zrzucić jeszcze 7 kg. Czyli wrócić do wagi z przed 3 lat.
Termin realizacji: 30.06.2019
Działania, które mnie doprowadzą do osiągnięcia celu:

- regularna zumba (2 razy w tygodniu)
- siłownia (2 razy w tygodniu)
- min. 10 000 kroków dziennie

- dzienna dawka kcal - max. 1500
- wybór odżywczych i małokalorycznych produktów

- min. 3l wody dziennie
- ograniczenie słonych i słodkich przekąsek

- ograniczenie napojów innych niż woda i zielona herbata

2. Podniesienie swoich kompetencji zawodowych w kontekście prowadzenia własnej firmy.
Termin realizacji:

I etap - 31.12.2019 - rozwój osobisty, wiedza z zakresu tworzenia firmy inaczej
- przeczytać wszystkie książki z mojej listy (o tym innym razem)
- ukończyć szkolenia Jakuba Bączka i Beaty Kapcewicz ("Biznesologia" i "Mistrzowski Zespół")
- aktywnie wykonywać wszystkie ćwiczenia przewidziane we wspomnianych książkach i kursach.(to właściwie wydaje się być jasne, ale niech będzie jako oddzielny punkt)
- znaleźć pomysł na siebie (!!!)
II etap - 31.08.2020 - zarządzanie firmą, budowanie zespołu - ten etap będzie wymagał bardziej szczegółowej aktualizacji
- zdobywanie i pogłębianie umiejętności z zakresu pracy z ludźmi
- zdobywanie wiedzy na temat nowatorskich sposobów zarządzania firmą
III etap - 30.06.2021 - wiedza księgowa, wiedza prawna
- zapoznanie się z prowadzeniem firmy od strony formalnej, prawnej

Dwa pierwsze etapy najpewniej nie zostaną definitywnie zamknięte wraz z przewidzianymi dla nich terminami. Tutaj zawsze będą nowe rzeczy do poznania, nowe umiejętności do nabycia. Ale w tym punkcie chodzi o to, aby sprawy rozpoczęte - dokończyć.


3. Założenie własnej firmy
Termin realizacji: 02.09.2021

Najpóźniej w moje 35 urodziny zjawiam się w urzędzie i oficjalnie załatwiam formalności.
Przy tym punkcie trudno mi uszczegółowić działania, ponieważ jest to konsekwencja celu nr 2. Załóżmy zatem, że te dwa cele są niejako tożsame.

Aktualizacje wkrótce...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz